Każdy webmaster chce wiedzieć, gdzie są błędy w wykonaniu jego strony internetowej. Przede wszystkim powinniśmy zacząć od otwarcia darmowego konta Google Search Console. O tym, jak korzystać z narzędzia Google dla webmasterów, omówimy w tym artykule.

google search console

Dlaczego korzystać z Google analitics i Google Search Console?

  • pozwala wyeliminować błędy techniczne i pominięcia;
  • pracować nad optymalizacją zasobów, a także klientów;
  • uzyskać dokładne dane, skąd i z jakich urządzeń przychodzą użytkownicy;
  • dowiesz się, gdzie musisz dostosować metatagi;
  • posortuj które treści generują największy ruch.
  • możesz zobaczyć, za co i kiedy strona ma bana na indeksacje w Google, lub czy jest na niej jakieś złośliwe oprogramowanie.

Optymalizuj wyszukiwanie stron

Jest to liczba stron witryny wyświetlanych przez wyszukiwarki w określonym przedziale czasu. Informacje o liczbie stron skanowanych dziennie można uzyskać w Google Search Console.

Niestety Google Search Console nie podaje pełnych informacji na temat skanowania poszczególnych stron. Aby uzyskać więcej informacji, musisz przejrzeć dzienniki serwera.

Po poznaniu szybkości indeksowania strony możesz ją zwiększyć.

Wpływa na liczbę wewnętrznych linków do strony;
Wpływa na liczbę linków zwrotnych z innych stron.
Możesz spróbować zwiększyć liczbę skanowanych stron, korzystając z następujących metod:

Zduplikowane strony

Pozbądź się zduplikowanych stron. Każdą powtórzoną strona, którą masz powinieneś zablokować.

Zapobiegaj indeksowaniu stron, które nie mają znaczenia w ulepszaniu SEO. Polityka prywatności, warunki promocyjne, które się zakończyły, są dobrymi kandydatami na zasadę Disallow w pliku robots.txt. Ponadto możesz ustawić określone parametry adresu URL w Google Search Console, aby Google nie indeksował tych samych stron z różnymi parametrami oddzielnie.
Napraw uszkodzone linki. Za każdym razem, gdy roboty wyszukiwania wyświetlają link do strony z odpowiedzią serwera 5XX lub 4XX, liczba stron do indeksowania maleje.
Aktualizuj mapę witryny i upewnij się, że bieżąca mapa witryny.xml została przesłana do Google Search Console.

Wygląd na urządzeniu mobilnym

W naszym szaleństwie związanym z gadżetami mobilnymi ważne jest monitorowanie wygody zasobu podczas oglądania go za pomocą smartfona lub tabletu. Konieczna jest optymalizacja wyszukiwania mobilnego, na której przedstawiciele Google regularnie się koncentrują.

Częste problemy, które pojawiają się zarówno na naszej stronie, jak i na innych:

  • Treść jest szersza niż ekran – użytkownicy muszą używać przewijania w poziomie na ekranie, nie wszystkim to się podoba;
  • Elementy interaktywne są zbyt blisko – jedno dotknięcie ekranu gadżetu przez użytkownika dotyka innego przycisku na stronie.

    Google Search Console oferuje sprawdzenie stron pod kątem optymalizacji na urządzenia mobilne, a także linki do zaleceń, jak zaradzić tej sytuacji. Nie możesz obejść się bez pomocy programisty tutaj, ale dzięki temu będziesz mógł zwiększyć liczbę odwiedzających nie tylko z komputerów PC i laptopów, ale także z telefonów i tabletów.

Błędy skanowania w Search Console

Błędy techniczne zebrane w Search Console, które robot wyszukiwarki wykrył podczas skanowania zasobu internetowego. Oddzielnie odzwierciedlaj błędy całej witryny i adresu URL.

Ale jeśli problemy zostały zidentyfikowane na Twoim portalu, zalecamy:

Znajdź i wyeliminuj przede wszystkim przyczynę błędów, na przykład usuń niepotrzebne strony z indeksu.
Natychmiast rozwiąż problemy związane z promowanymi stronami głównymi. Często występują błędy związane z nieprawidłowo skompilowaną mapą zasobów, więc sprawdź mapę witryny, aby uzyskać najnowsze informacje. Sprawdzaj Search Console regularnie, aby uniknąć konieczności natychmiastowego wyeliminowania dużej liczby błędów technicznych, które wpłyną na pozycje w Google.

Sprawdź url

Za pomocą tego narzędzia możesz zapytać bota Google, w jakim celu w witrynie używany jest określony parametr adresu URL. Narzędzie może już mieć parametry adresu URL nieznane robotowi, który chcesz przetworzyć, możesz również pobrać potrzebny parametr i skonfigurować go.

Aby przetworzyć parametr, musisz najpierw wybrać jego charakterystykę:

Ten parametr nie zmienia zawartości strony, którą widzi użytkownik. Jeśli istnieje wiele adresów URL, które różnią się tylko wartością tego parametru, Googlebot skanuje tylko jeden z nich.
Ten parametr zmienia zawartość strony, którą widzi użytkownik. Ten wskaźnik jest ustawiony domyślnie.
Możesz wybrać dokładnie, jak parametr zmienia treść:

sorts (na przykład sort = type);
limity (na przykład rozmiar = M);
wskazuje (na przykład store = women);
tłumacz (na przykład lang = uk);
paginacja (na przykład strona = 3).
Następnie możesz wybrać jeden ze sposobów obsługi adresów URL za pomocą tego parametru: