Yoast seo i jego konfiguracja to podstawa jeśli chodzi o pozycjonowanie. WordPress jest prawdopodobnie najlepszą platformą, jeśli chodzi o SEO. Jego konstrukcja, opcje i funkcje zostały zbudowane w sposób ułatwiający wyszukiwarkom nawigowanie po każdej stronie i poście w witrynie oraz indeksowanie wszystkiego. Skoro już poświęciłeś czas i energię, aby poznać swoją witrynę WordPress i nauczyć się zarządzać nią i edytować – może warto zrobić jeszcze więcej, aby wszystkie te wysiłki były opłacalne?
W tym artykule omówimy szczegóły dotyczące korzystania z wtyczki Yoast SEO w witrynie WordPress.

Yoast seo podstawy

Jeśli zaczniesz czytać i poznawać SEO, wkrótce poczujesz się przytłoczony szybko zmieniającymi się trendami i ciągle zmieniającymi się algorytmami Google. Jednak istnieją pewne podstawowe zasady dotyczące SEO, które rzadko się zmieniają i pomogą Ci poprawić pozycję w rankingu dzięki Google. Uzyskiwanie pomocy od wtyczki SEO innej firmy jest najlepszą rzeczą, która może ci się przydarzyć.

Yoast seo funkcje

Ta karta zawiera listę opcji i funkcji, które możesz włączyć lub wyłączyć w zależności od wyniku, który Cię interesuje.

  • Analiza SEO – zalecamy pozostawienie tej opcji Włączonej, ponieważ pozwala ona Yoast zasugerować, w jaki sposób można poprawić kopię witryny dla SEO.
  • Analiza czytelności – inna opcja, którą sugerujemy, ponieważ oferuje zalecenia dotyczące ulepszeń dla twojej struktury treści.
  • Zawartość kamienia węgiel – Yoast pozwoli Ci zaznaczyć określone strony i posty jako „zawartość kamienia węgielnego” Twojej witryny, co oznacza podkreślenie ważności niektórych informacji w Twojej witrynie.
  • Licznik łącza tekstowego – ta opcja pozwala Yoastowi liczyć twoje wewnętrzne linki w postach. Zlicza zarówno linki wewnątrz Twoich postów, jak i linki, które trafiają do Twojego posta. Włączenie tej opcji pozwoli Ci od razu sprawdzić, z którymi wpisami trudno się połączyć. Jeśli jest to ważny post, będziesz wiedział, że potrzebujesz trochę pracy, aby poprawić jej strukturę.
  • Mapy witryn XML – pozostaw to włączone. Sprawdź także sekcję poniżej, aby uzyskać więcej informacji o mapach witryn.
  • Integracja z Ryte – włącz tę opcję, jeśli chcesz, aby Yoast wykonał bezpłatną kontrolę indeksowania (zobacz, czy można ją indeksować) dla Twojej witryny i powiadomi Cię, gdy jej nie ma.
  • Menu paska administracyjnego – ta opcja dodaje menu ze skrótami do różnych ważnych ustawień Yoast na pasku administratora.
  • Bezpieczeństwo: brak zaawansowanych ustawień dla autorów – Yoast wyjaśnia to w swoim panelu: Zaawansowana sekcja metadanych Yoast SEO pozwala użytkownikowi usunąć posty z wyników wyszukiwania lub zmienić kanoniczny. Są to rzeczy, których może nie chcieć żaden autor. Dlatego domyślnie mogą to robić tylko redaktorzy i administratorzy. Ustawienie na „Wył.” Umożliwia wszystkim użytkownikom zmianę tych ustawień.
yoast seo

Wtyczka Yoast SEO

Wtyczka Yoast SEO jest prawdopodobnie jednym z najbardziej wartościowych i potężnych narzędzi, które każdy użytkownik WordPressa powinien znać i używać. Dzięki niemu możesz łatwo kontrolować opis meta, słowa kluczowe i tytuły, zarządzać swoją mapą witryny i decydować o tym, jak będzie wyglądała każda strona, gdy będą one udostępniane na platformach społecznościowych. Choć jest dostępny zarówno w pakiecie bezpłatnym, jak i premium, wszystkie najważniejsze funkcje i opcje są zawarte w wersji bezpłatnej.

Yoast dla WordPressa

Wtyczka Yoast SEO dla WordPressa jest bardzo pomocnym narzędziem do optymalizacji stron i blogów WordPress. Dla początkujących jest to plugin, który zalecamy dodać po zainstalowaniu WordPress. Czemu? Ponieważ wtyczka SEO pomaga blogerom i twórcom treści uzyskać lepszy wgląd w SEO i poprawić wyniki wyszukiwania online.

Jednak po zainstalowaniu Yoast SEO wielu nowych użytkowników zapomina, że ​​musisz włożyć trochę wysiłku w konfigurowanie wtyczki, aby mogła działać w Twojej witrynie WordPress.

6 rzeczy, które musisz zrobić z Yoast SEO dla WordPress

1.Skonfiguruj Yoast SEO.

Zainstalowanie SEO Yoast to za mało. Wtyczka ma pewne domyślne ustawienia, ale nie każda strona wymaga tych dokładnych ustawień. Ważne jest skonfigurowanie SEO Yoast, aby działał zgodnie z konkretnymi wymaganiami Twojej witryny. Potrzebuję pomocy? Yoast SEO ma kreator instalacji, który pomoże ci w konfiguracji wtyczki.

2. Prześlij swoją witrynę do Google Search Console.

Google Search Console może pomóc Ci poznać stan Twojej witryny. To jest jak lekarz dla wyszukiwarki. Google Search Console może dostarczyć Ci informacji o stronie, w tym:

  • Jeśli masz strony, których nie można znaleźć.
  • Gdy Twoja witryna zawiera złośliwe oprogramowanie.
  • Twoja witryna musi być bardziej responsywna lub przyjazna dla urządzeń mobilnych (łatwiej wyświetlać / nawigować na wielu urządzeniach, w tym na smartfonach i tabletach).
  • W przypadku Twoja strona internetowa nie może zostać zindeksowana.
  • Jeśli twoja strona internetowa jest wystarczająco szybka dla internautów.

Aby dodać Yoast do Google Search Console, musisz przesłać swoją witrynę internetową, zweryfikować ją, a następnie przesłać mapę witryny witryny. Gdy wszystkie te czynności zostaną wykonane, Google zaindeksuje Twoją witrynę. Zebrane przez robotów dane są następnie dostępne w Google Search Console, dzięki czemu możesz upewnić się, że witryna jest prawidłowo renderowana przez wyszukiwarkę Google.

Uwaga: indeksowanie witryny może potrwać do kilku tygodni w zależności od jej rozmiaru. Zwykle otrzymujesz powiadomienie z Google Search Console, jeśli występują jakieś problemy, ale czasami musisz to sprawdzić. Aby uzyskać więcej informacji i pomoc, zapoznaj się z sekcją Pomocy Google Search Console.

3.Prześlij swoją stronę do Narzędzi dla webmasterów Bing.

Google nie jest jedyną wyszukiwarką. Bing osiągnął 21-procentowy udział w rynku w 2016 r. Tak, Google ma ponad 64-procentowy udział w rynku, ale nie można ignorować Bing, ponieważ wiele osób używa go jako preferowanej wyszukiwarki. Bing ma własne algorytmy i narzędzia, które informują, czy ich wyszukiwarka może poprawnie zaindeksować i zindeksować Twoją witrynę.

SEO Yoast ułatwia skonfigurowanie Narzędzi dla webmasterów Bing. Przesyłasz URL swojej witryny i URL mapy witryny. Następnie należy przywrócić klucz weryfikacyjny do sekcji Narzędzi dla webmasterów Yoast SEO (w sekcji SEO> zakładka Narzędzia dla webmasterów w obszarze administracyjnym WordPress). Podobnie jak Google, pozwala to Bingowi zweryfikować twoją stronę internetową i Narzędziom dla webmasterów, aby zebrać informacje o kondycji twojej strony w Bing.

Konfiguracja Google Search Console

  • Zarejestruj się w Google Search Console
  • Wybierz metodę weryfikacji tagu HTML
  • Skopiuj kod i wklej w polu Google Search Console
  • Usuń wszystko poza cytatami (łącznie z cytatami)
  • Zapisz zmiany w Yoast
  • Kliknij „Zweryfikuj” w Google Search Console
  • Powtórz dla Bing / Yandex (największa rosyjska wyszukiwarka)
  • Koniecznie przeczytaj sekcję Search Console w tym samouczku lub przejrzyj mój pełny przewodnik Prześlij swoją Yoast XML Sitemap do Google + Bing + Yandex
  • W Yoast przejdź do Ogólne → Funkcje → Mapy witryn XML
  • Kliknij ikonę znaku zapytania według opcji map witryn XML
  • Kliknij link Mapa witryny XML
  • Skopiuj ostatnią przeszłość adresu URL: /sitemap_index.xml
  • Zaloguj się do Google Search Console
  • Po lewej stronie przejdź do Indeksowania → Mapy witryn
  • Wklej ostatnią część adresu URL mapy witryny do Google Search Console
  • Przetestuj i prześlij
  • Powtórz dla Bing + Yandex

4. Włącz otwarty wykres.

Wyszukiwanie społecznościowe jest duże. To, co udostępniasz w mediach społecznościowych, może zwiększyć ruch w Twojej witrynie. Jednak sposób udostępniania treści jest ważny. Yoast SEO ma narzędzia, dzięki którym Twoje posty będą wyglądać atrakcyjniej w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i Pinterest.

Po zainstalowaniu SEO Yoast, włącz funkcję Open Graph w swojej witrynie. Nie wszystkie wtyczki społecznościowe dla WordPress mają funkcję Open Graph, więc Yoast SEO oferuje dużą premię w tym obszarze.

5. Podłącz swoje profile społecznościowe.

Poświęcenie kilku minut na wypełnienie profili społecznościowych w Yoast SEO może zapewnić lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Czemu? Wszystko zależy od Grafu wiedzy Google, potężnego systemu, „który rozumie fakty o ludziach, miejscach i rzeczach oraz o tym, jak wszystkie te podmioty są połączone.” Dane z Grafu wiedzy o konkretnym wyszukiwaniu pojawiają się w specjalnym panelu, zwanym czasem kartą wiedzy , po prawej stronie pierwszej strony wyników wyszukiwania (w widoku pulpitu). Karta wiedzy może wyświetlać obraz, opis, profile mediów społecznościowych i wiele więcej informacji.

6. Konfiguracja Facebooka, Twittera i Pinteresta.

Ważne jest, aby włączyć otwarty wykres na swojej stronie, więc gdy ktoś udostępni Twoje treści na Facebooku, Twitterze i Pinteresta wyświetli się w ładnym formacie. W niektórych sieciach społecznościowych, takich jak Facebook, ten format zawiera polecany obraz Twojej strony lub posta, tytuł artykułu, krótkie streszczenie, źródło i autora.

Format Open Graph wyświetla treści w sieciach społecznościowych w sposób o wiele bardziej atrakcyjny niż porzucenie tylko linku, więc korzystanie z tej funkcji może zachęcić odwiedzających do kliknięcia i przeczytania treści w Twojej witrynie.

7. Tytuły i opisy meta

Wtyczka Yoast SEO pozwala sugerować tytuły Google i opisy meta. O ile Google zdecyduje, czego ostatecznie użyć, możesz spróbować kontrolować tytuł i opisowe informacje wyświetlane przez Google, zmieniając szablony w instalacji Yoast SEO. Pulpit Ustawienia ogólne pozwala dostosować opisy tytułów i meta dla wszystkich typów wpisów (np. Wpisów, stron, multimediów i niestandardowych typów wpisów) i taksonomii (np. Kategorie i znaczniki), archiwów i innych elementów.

8. Dostosowywanie Yoast i maksymalizacja korzyści

Samo instalowanie i konfigurowanie tej wtyczki nie wystarczy. Aby naprawdę zmaksymalizować korzyści płynące z tej wtyczki, musisz dostosować ustawienia dla poszczególnych postów. Teraz nie jest to uciążliwe, jeśli robisz to za każdym razem, gdy piszesz nowy post dlatego polecam robić to regularnie.

Przyjrzyjmy się, jak można zmaksymalizować korzyści, dostosowując WordPress SEO dla poszczególnych postów i stron.

Podczas edytowania dowolnego postu lub strony w WordPressie zobaczysz metabox poniżej edytora postów o nazwie Yoast SEO. To pudełko zawiera mnóstwo opcji SEO pozwalających ulepszyć ten post i stronę.

Możesz kliknąć tytuł w podglądzie fragmentu, aby go edytować. Możesz także kliknąć przycisk edytuj fragment, aby dodać tytuł i opis meta dla wpisu lub edytowanej strony, Powinieneś napisać niestandardowy tytuł i opis meta zamiast pozwalać na automatyczne generowanie. Czasami tytuł twojego postu i tytuł SEO mogą nie być takie same. Za każdym razem powinieneś napisać niestandardowy opis Meta, ponieważ generator fragmentów wybiera tylko pierwszy akapit, który może nie być najważniejszy. Upewnij się, że wybierasz słowo kluczowe skupienia, dzięki czemu możesz uzyskać analizę skuteczności strony dla tego słowa kluczowego. Po kliknięciu Zapisz wpis zobaczysz analizę podglądu poniżej opisu fragmentu. Daje to jeszcze więcej informacji o konkretnym wpisie lub stronie. Użyj bezpłatnej analizy jako punktu odniesienia. Nie zabijaj się nad tym, ale zazwyczaj jest całkiem dokładny.

9. WordPress SEO dla archiwów kategorii i tagów

Podobnie jak twój post i strony, możesz również zastąpić tytuł i opisy meta dla stron kategorii, tagu i archiwum autora.

Odwiedź posty »strony kategorii i kliknij link edycji poniżej dowolnej kategorii. Na stronie edycji kategorii przewiń w dół, a zobaczysz metadane Yoast SEO.

10. Tytuł kategorii SEO i opis Meta w Yoast SEO

Możesz to zrobić dla wszystkich kategorii, tagów i niestandardowych archiwów taksonomii. Mamy nadzieję, że ten przewodnik pomógł ci zainstalować i skonfigurować wtyczkę WordPress SEO od Yoast.
Więcej na temat pozycjonowania stron w Google na rok 2019 znajdziesz tu seo 2019.
Jeśli wciąż nie wiesz jak skonfigurować swoją witrynę polecam współpracę z profesjonalną agencją interaktywną. Obecnie pozycjonowanie google z uwagi na ogromną konkurencyjność wymaga bardzo dużo czasu i wysiłku.

5 1 vote
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x