Marketplace to nic innego jak wirtualne miejsce do sprzedaży. Skupia w sobie wiele różnych produktów, które pochodzą od różnych sprzedających. Można to porównać do targu czy galerii handlowej, gdzie wystawiają produkty różne firmy i marki. To dodatkowy kanał sprzedażowy umożliwiający zwiększenie zysków. Marketplace to przyszłość e-commerce. Szacuje się, że w najbliższych latach będą one generować nawet 40% zysku. Dlatego właśnie warto się dowiedzieć o nich nieco więcej.

Czym jest marketplace?

Marketplace to wirtualna platforma, która gromadzi wielu sprzedawców wystawiających swoje produkty. Można wyróżnić różne rodzaje marketplace’ów, zaczynając od takich sfokusowanych na dany typ asortymentu jak Elegant Themes Marketplace (gdzie znajdziesz wtyczki i szablony różnych twórców, ale tylko dedykowanych DIVI) bądź ogólne takie jak np. Allegro, gdzie znajdziemy praktycznie wszystko. 

Większość marketplace’ów powstało z przekształcenia zwykłych sklepów internetowych w ogólnodostępne platformy do sprzedaży online. Należy pamiętać, że każda z nich ma inne wymagania i regulaminy. Niektóre oferują sprzedaż bezpośrednią (Allegro), a niektóre (tak jak Allani) przekierowują na stronę sprzedawcy, gdzie odbywa się cała transakcja. 

Na jakiej zasadzie działa marketplace?

Marketplace’y są niezwykle proste i intuicyjne w użyciu.  Wystarczy zapoznać się z regulaminem danego marketplace’a, dostosować produkt pod wymagania – i można się wystawiać! Dzięki temu mamy dostęp do klientów trafiających na daną platformę z różnych źródeł. Przedstawiamy swoją ofertę w sposób wyróżniający się na tle innych. Niekoniecznie musi być to cena. Na początku warto się skupić na wartości, jaką chcemy przekazać i zacząć od zbierania pozytywnych opinii. Dzięki zgromadzeniu tak dużej ilości danych zakupy przebiegają niezwykle sprawnie i szybko, a Klient może wybierać spośród wielu produktów.

Wielką zaletą marketplace’ów jest to, że muszą być one rozpoznawalne, aby przyciągnąć użytkowników. Dlatego właśnie praktycznie cały marketing leży po stronie platformy sprzedającej.  Koszty dodania oferty czy prowizje za sprzedaż mogą się różnić w zależności od platformy. Są to niewielkie kwoty, które przy dobrym produkcie szybko się zwrócą. Można to potraktować jako budżet wykorzystywany na rozwijanie i reklamowanie marektplace’u  platformy. 

Jakie są zalety korzystania z marketplace’ów?

Zalet marketplace’ów jest ich mnóstwo. Bez wątpienia najważniejszą korzyścią dla sprzedającego jest dodatkowy kanał sprzedaży, a dla kupującego – szeroki asortyment. 

Korzyści dla kupujących

Klienci coraz chętniej korzystają z marketplace’ów ze względu na szeroki wybór produktów i usług. Ponadto zyskują możliwość porównywania ich z innymi sprzedającymi. 

  • Szeroki asortyment – dostępność wielu produktów od różnych firm, marek czy osób fizycznych.
  • Oszczędność czasu – na przeglądaniu wielu sklepów internetowych i ich ofert. 
  • Porównywanie produktów – informacje w jednym miejscu o cenach, stanach magazynowych czy rodzaju i czasu dostawy.
  • Możliwość zakupu wielu produktów naraz od kilku sprzedawców. 
  • Bardziej świadome zakupy – segregowanie produkty zgodnie z preferencjami.
  • Weryfikuje sprzedawców, dzięki czemu wzrasta bezpieczeństwo zakupów.

Marketplace – zalety dla sprzedającego

Sprzedaż produktów i usług może odbywać się na wiele sposobów. Im więcej kanałów, tym większa szansa na zysk. Marketplace’y doskonale wypełniają strategię omnichannel, zwiększając sprzedaż i zaufanie. 

  • Dodatkowy kanał sprzedaży.
  • Dostęp do większej liczby potencjalnych klientów.
  • Nie wymagają dodatkowych działań marketingowych.
  • Wykorzystanie istniejącej już reputacji i zaufania klientów.
  • Budowanie rozpoznawalności własnej marki. 
  • Obecność na marketplace’ach wpływa pozytywnie na SEO

Budowanie zasięgu samodzielnie jest dość trudne i z pewnością niezwykle czasochłonne. Co więcej, na początku należy się liczyć również ze sporymi nakładami finansowymi na pozycjonowanie czy kampanie reklamowe. Najczęściej nowe sklepy nie mogą sobie na to pozwolić, dlatego warto skorzystać z gotowych rozwiązań takich jak marektplace’y. 

Wtyczki do integracji sklepu Woocommerce z marketplace’ami

Prowadzenie biznesu online wiąże się z podejmowaniem działań, które prowadzą do automatyzacji sprzedaży. W przypadku sklepów internetowych opartych o WooCommerce, integracja może odbywać się za pomocą dedykowanych wtyczek. 

marketplace

BaseLinker 

BaseLinker jest rozwiązaniem nie tylko dla WordPressa i to zdecydowanie wpływa na większą popularność tej wtyczki. Baselinker pozwala szybko i wygodnie wystawiać produkty na marektplace’ach bezpośrednio z magazynu sklepu internetowego. Oferują integrację z ponad dwudziestoma popularnymi serwisami takimi jak Allegro, eBay, Amazon, Google Shopping czy Etsy. Za pomocą BaseLinkera można kilkoma kliknięciami wystawić tysiące produktów w wielu miejscach.  

marketplace

Allegro WooCommerce 

Allegro WooCommerce to wtyczka polskich twórców WP Desk. Pozwala na szybką i prostą integrację sklepu z Allegro oraz zarządzanie zamówieniami z poziomu panelu Woocomerce. 

Zalety wtyczki:

  • Brak limitu wystawianych aukcji i obsługiwanych zamówień.
  • Oszczędność czasu i pieniędzy przy realizacji zamówień z Allegro.
  • Hurtowe lub detaliczne wystawianie produktów na aukcje w opcji kup teraz (z opcją „do wyczerpania zapasów”).
  • Możliwość duplikowania aukcji.
  • Podgląd szablonu aukcji przed wystawieniem.
  • Wystawianie wariantów produktu WooCommerce na osobnych aukcjach.
  • Import zakupów z Allegro do zamówień WooCommerce.
  • Aktualizacja stanów magazynowych WooCommerce na podstawie sprzedaży Allegro.
  • Synchronizacja produktów z aukcjami wystawionymi poza wtyczką.
  • Mapowanie kategorii Allegro z kategoriami WooCommerce.
  • Mapowanie pól kategorii Allegro z atrybutami WooCommerce.
  • Możliwość rejestracji klientów kupujących na Allegro w sklepie.
  • Rewelacyjne wsparcie i rozwiązywanie problemów.

Wypróbuj wtyczkę WP Desk Allegro WooCommerce

marketplace

Wtyczka WP Desk OLX WooCommerce

Jest to kolejne rozwiązanie twórców WP Desk, dzięki któremu dotrzesz do ponad 13 mln potencjalnych klientów przez integrację z OLX.

  • Łatwe wystawianie ogłoszeń na podstawie produktów w WooCommerce.
  • Prosty i intuicyjny interface wtyczki.
  • Automatyzacja wystawiania ogłoszeń.
  • Obsługa wariantów WooCommerce i shortcodów obsługujących pola produktowe.
  • Automatyczne sprawdzanie stanów magazynowych produktów.
  • Mapowanie kategorii WooCommerce z kategoriami OLX.
  • Kreator szablonów ogłoszeń OLX.
  • Zarządzanie ogłoszeniami bezpośrednio z panelu WooCommerce.
  • Podgląd statusów ogłoszeń OLX w panelu WooCommerce.
  • Pierwsza wtyczka WP Desk z wbudowanym chatem supportu.

Wypróbuj wtyczkę WP Desk OLX WooCommerce

marketplace

Wtyczka WP Desk Google Merchant Center XML WooCommerce

Jeśli chodzi o zakupy w internecie, nie można pominąć starego dobrego Googla. WP Desk pozwala na bezpośrednią integrację WooCommerce z Google Merchant Center. Google Merchant to usługa oferowana przez Google, dzięki której sprzedawcy mogą promować swoje produkty bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Wtyczka WP Desk Google Merchant pozwala na szybkie generowanie plików XML (product feed) do integracji oferty sklepu z wynikami wyszukiwania Google.

Zalety wtyczki:

  • Generowanie plików w odpowiednim formacie i z poprawnymi atrybutami wymaganymi przez Google.
  • Wsparcie dla wariantów produktów.
  • Możliwość wyboru alternatywnego obrazka produktu do feedu.
  • Automatyczny eksport plików z produktami do Google Merchant.
  • Łatwe zarządzanie plikami XML (feedami). Dodajesz, edytujesz lub usuwasz pliki tak jak wpisy, strony czy produkty.
  • Możliwość ustawienia własnego mapowania atrybutów produktu w sklepie dostosowanych do Google Merchant Center.
  • Możliwość konfiguracji pliku w taki sposób, aby był zgodny z katalogiem produktów Facebook Business Center.

Wypróbuj wtyczkę WP Desk Google Merchant

Prowadząc sklep internetowy, warto się otworzyć na przeróżne kanały sprzedażowe, ponieważ pozwala to budować szersze zasięgi. Marketplace to jedno z prostszych rozwiązań na dotarcie do dużej ilości potencjalnych Klientów i zwiększenie sprzedaży. 

Dzięki wtyczkom takim jak BaseLinker, WP Desk OLX WooCommerce czy WP Desk Google Merchant Center można w pełni zautomatyzować proces zarządzania sprzedażą na zewnętrznych platformach. To ogromna oszczędność czasu, która pozwala na sprzedaż z niewielkimi zasobami finansowymi. Zanim zdecydujesz się na działanie na marketplace’ach, dowiedz się dokładnie, jakie są warunki i regulaminy poszczególnych serwisów!

5 1 vote
Article Rating
3
0
Would love your thoughts, please comment.x