Jeśli śledzisz ruch na swojej stronie i widzisz większy potencjał to może znak, że popełniłeś jeden z 8 typowych błędów, które szkodzą SEO. Dobrze zaprojektowana strona internetowa ma kluczowe znaczenie, a niektóre nawet pozornie malutkie niedopatrzenia mogą negatywnie wpłynąć na jej wydajność i wyniki. Oczywiście, witryna musi ładnie wyglądać i zapewniać doskonałe wrażenia użytkownika, ale pewne kwestie techniczne są równie niezbędne, aby wyszukiwarki wyrzucały wyżej w rankingu Twoje treści. .

Jakie są najczęstsze błędy na stronach wpływające na SEO?

Stworzyłam listę 8 błędów w budowie strony, które mogą mieć wpływ na SEO, którą prezentuję poniżej. Na końcu znajdziecie również narzędzia, które pomogą zweryfikować czy takie błędy występują w Waszych witrynach i sklepach. 

SEO

1. Brakujące nagłówki H1

Strona może wyglądać fantastycznie pod względem grafik, przyciągających wzrok kolorów i przyjaznym dla użytkownika fontów. Niestety wyszukiwarką to nie wystarczy. Nagłówki muszą być ustawione jako element H1 w kodzie strony.  

Jednym z podstawowych elementów SEO jest właśnie tag H1, który informuje wyszukiwarki o tym jakiej tematyki jest strona. Zastosowanie H1 zwiększy szanse na ustalenie słów kluczowych i wyższe pozycje w Googlu. Najlepiej gdyby tagi H1 zawierały prawidłowo dobrane słowa kluczowe i frazy, które pomogą ściągnąć ruch i precyzują Twoje usługi i produkty.

W przypadku DIVI czy Elementora nadanie nagłówków jest proste – jest to tytuł naszej podstrony. W module nagłówka i tekstu można ustawić nagłówek odpowiedniego rzędu H2, H3,H4,H5 itd. Pamiętaj, że tak jak nagłówków niższego rzędu można stosować wiele tak H1 powinno być jedno na danej podstronie. Jeśli poruszamy więcej niż jeden temat i tekst jest obszerny wtedy można zastosować H1 drugi raz. 

2. Duże obrazy i pliki multimedialne

Czy Twoja witryna strona posiada w bibliotece dużo zdjęć i filmów? Obrazy i filmy wysokiej rozdzielczości mogą spowalniać stronę. Oczywiście jakość multimediów jest bardzo istotna, ale istnieje wiele darmowych narzędzi, które zoptymalizują obrazki bez utraty jakości takich jak np. tinypng.com. Szybkość strony jest niezwykle ważnym aspektem jeśli chodzi o SEO. Szybkość swojej strony sprawdzisz na Pagespeed insights

Zadbaj również o to, aby multimedia używane na samej górze strony (baner, slider) były lekkie i szybkie w ładowaniu. Jest to pierwsza część Twojej witryny, która pojawia się użytkownikowi. Dobra optymalizacja pozwala na ładowanie się elementów strony w odpowiedniej kolejności co zwiększa komfort użytkownika i czas spędzony na stronie. 

3. Czas ładowania strony

Tak jak wspomniałam wyżej szybkość strony jest OGROMNIE WAŻNA. Jeśli strona nie śmiga traci użytkowników. Ile jesteś w stanie poczekać na otwarcie witryny? Zastanów się. Żyjemy w szybkich czasach, chcemy wszystko tu i teraz, od razu. Google kładzie duży nacisk na to jak szybko ładuje się strona. Zignorowanie tego aspektu może wiele kosztować. Niestety przyspieszenie strony nie jest łatwe i wymaga sporo pracy i wiedzy. Istnieje jednak świetna wtyczka, która znacznie usprawnia ten proces – tutaj przeczytasz więcej o wtyczce WP Rocket

Na szybkość witryny ma wpływ między innymi: 

  • Ilość i rozmiar plików multimedialnych, 
  • używane wtyczki,
  • serwer,
  • struktura strony.

Serwer jest również kolejnym bardzo ważnym aspektem jeśli chodzi o SEO i samą szybkość strony. Czas odpowiedzi serwera (TTFB) powinien wynosić około 200 ms.

4. Brak responsywności 

W 2018 r. ponad połowa ( 52,2% ) całego globalnego ruchu była generowana za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Każda strona internetowa powinna być przyjazna dla urządzeń mobilnych i tutaj nie ma wyjątków.

Od 2015 r. Google zaczął karać witryny, które nie były responsywne. Ważne jest żeby zawsze sprawdzać czy na pewno nic się nie rozjeżdza, nagłówki nie są w kilku częściach itp. Szczególnie kiedy nie korzystamy z gotowego szablonu (a zdarzają się i gotowce z błędami w wersji mobilnej) warto wszystko skontrolować. 

SEO

5. Pop Up (Wyskakujące okienka)

Wyskakujące okienka są nie tylko denerwujące dla odwiedzających witrynę, ale wyszukiwarki również rozprawiają się z takimi natrętnymi działaniami. Większość wtyczek pozwala na ustawienie kiedy ma okienko wyskakiwać i jest to ważne. 

Pop Up nie powinien pojawiać się zanim użytkownik nie zapozna się z treścią, czyli mniej więcej do połowy strony. 

6. Tekst alternatywny w obrazach (atrybut ALT) 

Wyszukiwarki najłatwiej chwytają tekst obrazów, filmów lub innych multimediów. 

Częstym błędem jest to, że po prostu przesyłamy pliki i tak je publikujemy. Jednak do plików multimedialnych musi być dołączony opisowy tekst alternatywny, który mówi wyszukiwarce, jak je traktować i do czego pasują. Jest to atrybut ALT. W Divi i Elementorze bardzo prosto można to wykonać jest na to przeznaczone miejsce przy module obrazu. 

Najlepiej podczas przesyłania obrazu wypełnić pola „Tekst alternatywny” i „Opis” pasującymi słowami kluczowymi nawiązującymi do tematyki strony. Pomocne jest również zadbanie o nazwę pliku. Jeśli również tu zastosujemy słowo kluczowe jest bardzo duża szansa, że Google nas za to wynagrodzi. 

7. Zoptymalizowane pod SEO treści

Treść jest jednym z najważniejszych czynników, które wyszukiwarki biorą pod uwagę przy określaniu rankingu. Treści powinny być nie tylko przyjemne do czytania, ale także oryginalne i dostosowane pod SEO. 

Witryny ze zbyt małą lub nieaktualną zawartością contentu nie będą miały dobrej pozycji w rankingu. Każda podstrona musi zawierać co najmniej 250 słów, a witryna powinna być często aktualizowana pod względem treści. 

Uwaga: Plagiatowanie treści innej witryny jest okropnym pomysłem. Google wybierze witrynę, na której treść była opublikowana wcześniej i jest lepiej zoptymalizowana. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak pisać dobre treści pod SEO, które ściągną ruch na strone koniecznie zapoznaj się z moim ebookiem. 

8. Ważny Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to sposób szyfrowania danych. Umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń pomiędzy przeglądarką internetową, a serwerem na którym znajduje się strona internetowa. Brak zabezpieczenia witryny może wpłynąć na SEO. Według Google brak certyfikatu SSL może spowodować spadek pozycji w rankingu. Ochrona odwiedzających i kupujących jest ważna również pod względem prawnym. 

Na co zwrócić uwagę dostosowując projekt strony do SEO?

Niezależnie od tego czy próbujesz dowiedzieć się dlaczego Twoja witryna nie przynosi wyników SEO czy rozpoczynasz projektowanie strony pamiętaj o tej liście. W końcu po co mieć ładnie wyglądającą stronę internetową jeśli nikt nie może jej znaleźć?

0 0 votes
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x