Decydując się na utworzenie strony w CMS WordPress, masz nadzieję, że już niedługo będziesz na pierwszej stronie wyników Google. Jednak ryzyko jest bardzo duże, jeśli zignorujesz wiele podstawowych technicznych aspektów optymalizacji SEO WordPress, a tym zablokujesz swoją stronę przed osiągnięciem szczytu wyników wyszukiwania.

W tym artykule przyjrzymy się najczęstszym błędom WordPressa popełnianym przez właścicieli witryn z powodu braku wiedzy. Bez względu na przyczynę, błędy te wpływają na ranking w wyszukiwarce, optymalizację prędkości WordPress, a oraz reputację w Internecie.

1. Kilka wersji strony WordPress

Natychmiast po instalacji i aktywacji WordPress strona jest jednocześnie dostępna pod kilkoma adresami – z prefiksem www. i bez niego, z protokołem http i https (jeśli zadbałeś o certyfikat SSL dla swojej witryny), z ukośnikiem na końcu i bez niego. Wydaje się, że to ta sama strona, prawda? To jest dla nas, ale roboty wyszukiwania traktują to jako wielokrotne duplikaty, w przypadku których witryna napotyka spadki wyników wyszukiwania. Aby rozwiązać problem, musisz skonfigurować przekierowania, które przekierują użytkowników i roboty wyszukiwania do jednej wersji witryny, którą wybrałeś jako główną

Konfiguracja przekierowań

  • Przejdź na stronę FTP.
  • Znajdź katalog, w którym strona jest przechowywana. W większości przypadków jest to katalog / public_html /.
  • Otwórz zapisany w nim plik .htaccess w zwykłym edytorze tekstu.
  • Wklej następujący kod do pliku, zastępując witrynę adresem jej witryny:

    RewriteCond% {HTTP_HOST} ^ www \ .yoursite . (. *) $ [NC] RewriteRule ^ (. *) $ Https: //yoursite.%1/$1 [R = 301, L]
  • Zapisz zmiany i zaktualizuj plik.

    Korzystając z tej sekcji kodu, skonfigurujesz stałe przekierowanie serwera, które przekieruje użytkowników ze wszystkich możliwych wersji witryny do jedynej – z https i bez kodu www.HTML

Jeśli wybrałeś inną jako główną wersję witryny (powiedzmy z http lub www.), Zalecamy zatrudnienie programisty, który określi odpowiednie instrukcje w .htaccess.

2. Nieprawidłowa struktura linków

Błąd w strukturze linków w witrynach WordPress znajduje się na górze listy: musisz zająć się jego eliminacją natychmiast po aktywacji silnika. W przeciwnym razie dostosujesz WordPress, wypełnisz witrynę tysiącami bezimiennych linków, które wprowadzą użytkowników w błąd i przeszukają roboty.

Rozwiązanie problemu polega na ustawieniu jednego pola wyboru w sekcji „Ustawienia” → „Permalinks”. Wystarczy wybrać „Tytuł rekordu” jako jedyny możliwy format linku, a problem zostanie rozwiązany raz na zawsze.

W przypadku stron zalecamy ręczne pisanie tytułu. Powinien być semantyczny, zawierać słowo kluczowe. Utrzymuj adres URL krótki i zrozumiały dla użytkowników. Nie próbuj tutaj upychać słów kluczowych.

3. Nieprawidłowa konfiguracja pliku robots.txt

Jedno nieprawidłowe polecenie lub znak w instrukcjach pliku robots.txt może znacznie ograniczyć obecność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Aby plik robots.txt działał wyłącznie na korzyść Twojej witryny, przygotowaliśmy krótką listę zaleceń dotyczących pracy z nim:

Na początku wstępnych prac technicznych zaleca się zamknięcie witryny przed robotami wyszukującymi za pomocą polecenia Disallow: /.
Nie blokuj .js, .css. Pliki, a także obrazy usług i inne dane wpływające na wygląd witryny od robotów.
Przetestuj instrukcje, które skompilowałeś przed otwarciem wyszukiwarek z dostępem do strony. Aby to zrobić, możesz wybrać jedno z wielu narzędzi dostępnych na rynku. Zobaczysz, które strony Twojej witryny będą widoczne dla wyszukiwarek: po prostu aktywuj funkcję i zwróć uwagę na instrukcje obsługi pliku robots.txt na karcie z głównymi ustawieniami.

4. Brak połączenia z sieciami społecznymi

Interakcje społecznościowe z Twoimi treściami są konieczne zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek, które martwią się o komfort użytkowników. Dotyczy to przycisków społecznościowych (polubień i udostępnień), a także widżetów i ikon na stronach firmowych w sieciach społecznościowych. Warto zauważyć, że aktywność społeczna w serwisie jest ważna nie tylko pod względem użyteczności, ale także pod względem rangi w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Aby dodać przyciski i ikony sieci społecznościowych, użyj odpowiedniej funkcjonalności wtyczki.

5. Ignorowanie metadanych

Metatagi tytułu i opisu są jednymi z najważniejszych elementów w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Te tagi są wyświetlane we fragmencie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Nieunikalne, niepoprawnie wypełnione lub, co gorsza, brak tagów tytułu lub opisu wpływają na promocję Twojej witryny. Aby uprościć proces wypełniania metadanych, użyj jednej z podstawowych wtyczek SEO dla WordPress – na przykład Yoast SEO lub All in One SEO Pack.

Wymogi dotyczące tytułu meta

Tytuł powinien odzwierciedlać istotę strony.
Tytuł powinien być krótki, ale zwięzły i zrozumiały.
Tytuł powinien być unikalny i nie może powielać tytułu żadnej innej strony w witrynie.
Na stronie może być tylko jeden tytuł.
Tytuł musi mieć co najmniej 35 i nie więcej niż 65 znaków.
Tytuł powinien zawierać jedno ze słów kluczowych, dla których ważne jest uszeregowanie bieżącej strony.

Wymagania opisu meta

Opis nie powinien być krótszy niż 80 i nie dłuższy niż 130 znaków.
Opis musi zawierać słowo kluczowe lub wyrażenie, na które chcesz kierować reklamy w wyszukiwarce Google. Musi wyglądać organicznie w kontekście opisu strony.
Opis musi być unikalny w Twojej witrynie.
Na stronie może być tylko jeden opis.
Opis powinien przekonać i zachęcić użytkowników do kliknięcia. Rozmieść również swój tekst.

Nieoptymalizowane obrazy

Obrazy to niezbędny element przemyślanych i dobrze zoptymalizowanych treści. Jednak początkujący webmasterzy nie zawsze pamiętają, jak ważna jest optymalizacja obrazów. Optymalizacja obrazu oznacza zgodność z optymalnym rozmiarem, stosowanie przyjaznych dla użytkownika nazw i opisów w atrybucie ALT. Optymalizacja obrazu

Jak optymalizować obrazy na stronach z WordPress

Ustaw wstępnie rozmiar obrazu: wysokość 800 pikseli i szerokość 1024 pikseli.
Przed przesłaniem do witryny należy skompresować obrazy za pomocą usług kompresji bez utraty jakości (na przykład TinyPNG) lub zainstalować i aktywować jedną z wtyczek optymalizujących obrazy podczas przesyłania do witryny (na przykład Imagify). Najlepiej jest zmniejszyć wagę każdego obrazu do 100 kilobajtów.
Zawsze wypełniaj pole atrybutu ALT. Pomaga wyjaśnić zawartość obrazu w wyszukiwaniu robotów i zwiększa szanse jego pojawienia się w SERP dla obrazów. Nie próbuj umieszczać maksimum swoich słów kluczowych w ALT: wyszukiwarki nie przyjmują tego.
Wyłącz automatyczne generowanie kilku miniaturowych rozmiarów (300 × 300, 150 × 150). Możesz to zrobić w menu „Ustawienia” → „Media”. W tej sekcji można znaleźć wszystkie podstawowe ustawienia standardowych miniatur automatycznie generowanych przez silnik. Jeśli ich nie używasz, wpisz 0 w polach z wartościami rozmiaru.

Nie używanie Google Analitics i Google Search Console

Możesz śledzić wydajność swojej witryny w Google za pomocą Search Console i monitoruj dane dotyczące odbiorców i konwersji w Google Analytics. Pozwala uzyskać wiarygodne informacje o zachowaniu odbiorców, źródłach ukierunkowanego ruchu i osiągnięciu twoich celów. Google Search Console zapewnia cenne informacje przydatne do technicznej optymalizacji Twojej witryny.