Uruchomienie witryny internetowej jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. Jednak proces wciąż obejmuje kilka etapów. Jeśli pominiesz którekolwiek z nich, uruchomienie Twojej witryny może nie przebiegać tak płynnie, jak chcesz. Dodatkowo, zastanawiania się, jak uruchomić stronę internetową bez planowania, jest receptą na katastrofę.

W tym artykule omówimy osiem kroków, które musisz omówić, uruchamiając witrynę za pomocą WordPress. Przejdziemy przez praktycznie wszystko, co musisz zrobić, od etapu koncepcyjnego witryny do jej uruchomienia. Mamy dużo do zrobienia więc zabierzmy się do pracy!

Krok 1: Opracuj koncepcję swojej witryny

Każda świetna strona zaczyna się od pomysłu. Na przykład możesz napisać o grach wideo, recenzjach filmów, a nawet samouczkach technicznych. Każda z tych idei powinna również mieć jasny cel.

Na przykład strona internetowa poświęcona nauce angielskiego może mieć ostateczny cel, aby zachęcić ludzi do zapisania się na kurs online lub sprzedaży produktu. Zanim przejdziesz do pracy na swojej stronie, musisz mieć dobrze opracowaną koncepcję. W przeciwnym razie będziesz tworzył ją bez celu i tracisz cenny czas.

Na tym etapie zalecam wykonanie następujących czynności:

Napisz, na czym chcesz skoncentrować swoją stronę.
Określ, jaki jest ostateczny cel Twojej witryny (np. Zarabianie pieniędzy, pozycjonowanie Ciebie jako eksperta w swojej dziedzinie, hobby, itp.).
Wyobraź sobie, kim chcesz być docelową publicznością.
Wymyśl potencjalne nazwy swojej witryny. Numery jeden i dwa są względnie proste, ponieważ prawdopodobnie już wiesz, czego chcesz. Jednak ustalenie, kto jest Twoją potencjalną publicznością, może być trudne. Kluczem jest zastanowienie się, kto może skorzystać z rodzaju treści, które chcesz opublikować, ponieważ powinny one stanowić większość ruchu.

Uwzględnienie odbiorców jest ważne, ponieważ pomoże Ci skupić się na celu bloga. Wreszcie, wymyślanie nazwy witryny jest bardzo osobistą decyzją. Zalecamy jednak trzymanie się czegoś, co jest łatwe do zapamiętania i wpisania, ponieważ musisz kupić odpowiednią domenę.

Krok 2: Kup domenę dla swojej witryny

Teraz przechodzimy do etapu koncepcyjnego i do technicznej strony nauki, jak uruchomić stronę internetową. Twoim następnym krokiem będzie zarejestrowanie domeny dla Twojej witryny.

Istnieje wiele miejsc, w których można kupić domenę. W większości przypadków zalecamy korzystanie z dedykowanego rejestratora domen, ponieważ mają one zazwyczaj najlepszy wybór domen najwyższego poziomu (TLD) po rozsądnych cenach.

Podczas pierwszego kroku wymyśliłeś potencjalne nazwy swojego bloga. Jeśli jeszcze ich nie zawęziłeś, zalecamy sprawdzenie, które z nich są dostępne jako domeny:

W większości przypadków zalecamy trzymanie się domen .pl i .com, ponieważ są to klasyczne wybory, które ludzie znają i którym ufają. W zwykłej domenie .com powinno być około 60 zł rocznie, tak samo jak domena .pl , więc jest to niewielka inwestycja na przyszłość Twojej witryny.

Po znalezieniu wybranej domeny rejestrowanie jej zajmuje tylko kilka minut.

Krok 3: Znajdź odpowiedni hosting WordPress (i zainstaluj platformę)

Następnym krokiem w Twojej podróży jest znalezienie hosta, który będzie przechowywać Twoją witrynę. Wybrany przez ciebie dostawca będzie w dużym stopniu zależał od wybranej platformy do budowania witryny.

Oczywiście, polecamy WordPressa do zasilania Twojej strony, ponieważ możesz z łatwością tworzyć profesjonalne strony internetowe dzięki szerokiej gamie funkcji, wtyczek i motywów.

Będziesz także chciał wybrać przyjaznego dla WordPressa hosta. Zapoznaliśmy się z wieloma hostingami internetowymi, dlatego zalecamy, abyś zapoznał się z naszymi ustaleniami zanim podejmiesz ostateczną decyzję. W każdym razie najbardziej renomowane hosty umożliwiają automatyczne skonfigurowanie WordPress dla twojej witryny. Jeśli nie, instalacja platformy jest prosta, więc nie przejmuj się tym pomysłem!

Krok 4: Stwórz treści swojej witryny

Większość nowych stron internetowych uruchamia się bez fanfar. Zwykle początkowa treść jest w dużej mierze nieprzeczytana, dopóki poziom ruchu nie zostanie wykryty po nieokreślonym czasie. Ale to nie oznacza, że ​​tworzenie najistotniejszej zawartości witryny na wczesnym etapie nie jest ważne.

Trudno jest uzyskać duży ruch na stronę internetową, szczególnie po uruchomieniu. Z naszego doświadczenia wynika, że ​​najlepszym sposobem zwiększenia liczby odwiedzin jest tworzenie długich treści stron i wpisów, które są kierowane na słowo kluczowe, które według Ciebie może być dla niego dobre.

Aby to zadziałało, musisz wymyślić kilka potencjalnych pomysłów na temat tego tematu i przeprowadzić kilka badań fraz pod SEO (Search Engine Optimization). Następnie postaraj się napisać artykuł, który pokona wszystko, co konkurencja ma na ten sam temat. Aby to zadziałało, lubimy stosować podejście zwane „Techniką Wieżowca”.

Pojedynczy artykuł nie wystarczy, aby Twoja strona była trafna, a tam właśnie pojawia się ostatni krok.

Krok 5: Wybierz idealny motyw dla swojej witryny

płatny szablon WordPress

Po skonfigurowaniu WordPress w witrynie i utworzeniu niezbędnych treści nadszedł czas, aby Twoja strona zaczęła nabierać kształtu. Pierwszą rzeczą, którą zalecamy, jest zainstalowanie motywu, który odzwierciedla styl, jaki chcesz uzyskać w swojej witrynie.

Ogólnie mówiąc, istnieją dwa rodzaje motywów, których możesz użyć. Masz niszowe motywy, które są tworzone z myślą o konkretnych typach witryn. Możesz także spojrzeć na uniwersalne tematy, które specjalizują się w elastyczności i są w stanie dostosować się do prawie każdego rodzaju strony internetowej. Na przykład motyw Divi zawiera dedykowany program do tworzenia stron, który umożliwia projektowanie i tworzenie stron internetowych bez potrzeby posiadania wiedzy o kodowaniu. Można zasadniczo utworzyć unikalny układ dla każdej ze stron i dodać dowolne „moduły” dla konkretnych elementów, takich jak galerie, formularze kontaktowe, suwaki i wiele innych.

Osobną rzeczą jest kwestia konfiguracji

Wybór szablonu strony będzie długofalową decyzją. Mając to na uwadze, zalecamy, abyś poświęcił swój czas, aby wybrać dla Ciebie idealny wybór.

Krok 6: Zainstaluj potrzebne wtyczki

„Wtyczki” są jednym z głównych punktów sprzedaży WordPressa i prawdopodobnie będziesz chciał je wykorzystać, aby zasilić dodatkową funkcjonalność Twojej witryny. Są to w zasadzie dodatki, a twoje wybory będą w dużej mierze zależeć od tego, jakie funkcje ma obejmować Twoja witryna. Jednak niektóre z nich są niezbędne i napisaliśmy już wiele o najlepszych wtyczkach do konkretnego zastosowania:

To tylko wierzchołek góry lodowej. Możesz znaleźć ponad 50 000 darmowych wtyczek w samym katalogu wtyczek WordPress.org, więc najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to poświęcić trochę czasu na rozglądanie się.

Zalecamy jednak pominięcie wtyczek o wartości mniejszej niż czterogwiazdkowa i bez najnowszych aktualizacji w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Mogą mieć niezałatane błędy i inne luki w zabezpieczeniach, więc kluczowe znaczenie ma przestrzeganie tej zasady.

Krok 7: Konfiguracja strony pod Google Page insights

Jeśli już stworzyłeś stronę internetową, musisz zadbać o jej prawidłową konfiguracje. Jeśli ma słabą wydajność, wpłynie to na jej ranking. Nawet jeśli czas reakcji strony internetowej jest bardzo szybki, ale serwer nie jest w stanie obsłużyć równoczesnych żądań, powoduje to również słabą pozycję w rankingu SEO.

Dzisiejsze strony internetowe zawierają pliki statyczne, które są budowane przez frontowe biblioteki i struktury takie jak Bootstrap. Załadowanie stron internetowych zajmuje więcej czasu, gdy użytkownik ma więcej plików do pobrania, aby wyświetlić całą stronę. Pozycja SEO spada, ponieważ ładowanie strony zajmuje dużo czasu. Ranking jest również określany jako szybkie ładowanie strony na urządzeniu mobilnym. Zaletą witryny mobilnej jest to, że są one zoptymalizowane pod kątem mobilności. Witryny mobilne ładują się szybko w przypadku połączeń mobilnych o niskiej przepustowości i wysokim opóźnieniu.

PageSpeed ​​Insights firmy Google pozwala sprawdzać i otrzymywać sugestie w celu poprawy wydajności w ciągu kilku sekund. Jest to ważne narzędzie, które pozwala uzyskać doskonałą pozycję witryny w wyszukiwarce Google.

Możesz przeglądać statystyki Google PageSpeed, korzystając z linku
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Średni czas potrzebny na pełne załadowanie strony docelowej dla urządzeń przenośnych wynosi ponad 20 sekund. Wolniejsze witryny powodują obniżenie konwersji:

„Dobrze przygotowane teksty, prawidłowo nadane tytuły podstron, uzupełnione meta oraz poprawnie nazwane, opisane i zoptymalizowane obrazy zwiększają prawdopodobieństwo przekierowania użytkownika nawet o 95 procent.”

Wolne strony od dawna są wrogiem publicznym numer jeden użytkowników. Marki e-commerce tracą połowę ruchu, jeśli strony ładują się trzy sekundy lub dłużej, co zmotywowało niektórych do rozpoczęcia pracy i zmniejszeniu czasu łądowania stron do 1 sekundy.

Głównym powodem powolnego ładowania? Jednym słowem: wzdęcie.

Najnowszy raport branżowy Google przeanalizował ponad 900 000 stron mobilnych z 126 krajów. Siedemdziesiąt procent stron przekroczyło 1 MB, a załadowanie 1,49 MB zajmuje aż 7 sekund, za pomocą połączenia komórkowego 3G”. Dlatego tez na koniec trzeba zoptymalizowac stronę pod AMP

Krok 8: AMP – przyspieszenie mobilne strony

Projekt Accelerated Mobile Pages (AMP) to „inicjatywa open source” która przyspiesza działanie sieci.

Firmy korzystające z ich technologii widzą, że strony mobilne ładują się „niemal natychmiastowo”. Robi to, minimalizując ilość potrzebnych zasobów, optymalizując i kompresując notorycznie gigantyczne pliki, takie jak obrazy.

Wired Magazine to tylko jeden z wielu wielkich wydawców, który ujawnił że dzięki 25-procentowemu wzrostowi współczynnika klikalności z wyników wyszukiwania. Ruch AMP to 80 procent nowych użytkowników (prawdopodobnie przez wyszukiwanie).

Dlaczego AMP działa tak dobrze? Jest to projekt wspierany przez Google. Dlatego strony AMP mają tendencję do otrzymywania, jak można powiedzieć, doskonałej lokalizacji mobilnego SERP.

To dobra rzecz. Ale jest kilka wad.

AMP jest technicznie trudniejsze do wdrożenia, na początek.

Z technicznego punktu widzenia formaty te wykorzystują elementy oparte na standardach – na przykład AMP to połączenie niestandardowego kodu HTML, niestandardowego skryptu JavaScript i buforowania. Chodzi o to, że wyjścia z tradycyjnych internetowych platform wydawniczych nie są kompatybilne z żadnym z tych trzech formatów. Aby móc bezpośrednio publikować w tych formatach, musisz znać o wiele więcej kodu niż kiedykolwiek w połowie lat 90., zanim pojawiła się pierwsza runda narzędzi WYSIWYG dla sieci.

Na szczęście rzeczy są nieco łatwiejsze dla stron WordPress. Oto trzyetapowy przewodnik dotyczący konfigurowania AMP w witrynie WordPress.

Krok 7: Dostosuj projekt swojej witryny, aby pasował do treści i celów

Ze względu na szeroką gamę wstępnie zaprojektowanych motywów strony w WordPress, ta część procesu zwykle ma znaczący początek. Możesz zacząć od standardowego projektu motywu macierzystego i dostosować go do swoich potrzeb. A z takimi deweloperami jak Divi mogą istnieć setki wstępnie zaprojektowanych układów do wyboru.

Złożenie projektu Twojej witryny prawdopodobnie zajmie trochę czasu, zwłaszcza jeśli jest to twoja pierwsza strona. Ale opłaca się spędzać czas, aby wszystko wyglądało dokładnie tak jak sobie zaplanowałeś.

Krok 8: Jak pozyskać ruch na stronę internetową?

Po opublikowaniu pierwszego fragmentu treści w nowej witrynie musisz skonfigurować harmonogram nowych postów. W przypadku nowej strony internetowej blogowanie co najmniej raz w tygodniu jest dobrym sposobem na zwiększenie liczby odbiorców. Dlatego tak dobrze jest napisać całą istotną zawartość witryny przed uruchomieniem.
W ten sposób możesz spędzić tygodnie lub nawet miesiące po wprowadzeniu swojej pełnej energii do marketingu i budowania zwrotnych linków.

Oprócz linków wstecznych możesz także ustawić obecność w mediach społecznościowych, aby móc kontaktować się z rosnącą grupą odbiorców i utworzyć listę e-mailową. Z listą możesz wysyłać kampanie i konfigurować autorespondery, które w dłuższej perspektywie mogą zwiększyć ruch w Twojej witrynie.

Ostatecznie twój długoterminowy cel będzie decydował o tym, jak się stąd ruszysz. Na przykład zarabianie na witrynie ma inne zadania niż po prostu tworzenie „blogu o hobby”. Jednak odwiedzenie i pielęgnowanie odwiedzających to odwieczna sprawa.

Podsumowanie

Prawie każdy może założyć stronę WordPress. Nie oznacza to jednak, że należy ją uruchamiać na ślepo. Jeśli chcesz, aby Twoja strona trafiała na właściwą stopę, musisz zaplanować z wyprzedzeniem, opracować koncepcję, pomyśleć o elementach, które chcesz uwzględnić, wybrać rodzaj treści, którą chcesz opublikować, i wiele więcej.