Przekształcenie cyfrowe biznesu można opisać zasadniczo jako zmieniający się sposób/ strategia, w której działasz i zapewniasz klientom wartość. To także zmiana, która wymaga wyjścia z własnej strefy komfortu, eksperymentowania i poradzenia sobie z ewentualną porażką. Prawa rynku zaczynając być brutalne dla osób, które odkładały w czasie przeniesienie swojego biznesu w ramy internetu. Niestety czas dobiega końca i dlatego właśnie powstał ten artykuł. Tutaj dowiesz się:

  • Co to jest przekształcenie cyfrowe biznesu?
  • Dlaczego przekształcenie online ma znaczenie?
  • Jak wygląda struktura przekształcenia biznesu w biznes online?
  • Jakie są kluczowe trendy biznesu online?
  • Jak rozpocząć takie przekształcenie cyfrowe biznesu?

Obecnie przekształcenie cyfrowe biznesu jest niezbędnym elementem rozwoju każdej firmy. Przesłanie to wypowiadane jest głośno i wyraźnie, ale wiele ludzi nie do końca je rozumie. W jaki sposób firmy mogą pozostać konkurencyjne nie prowadząc działań w internecie? Jest to prawie niemożliwe, ze względu na niesamowicie ekspresyjny rozwój rynku online.  

Technologia odgrywa kluczową rolę w zdolności do ewolucji i rozwoju wraz z rynkiem dlatego tak ważne jest dostosowanie biznesu do nowych i ciągle zmieniających się potrzeb Klientów. Co dokładnie oznacza przekształcenie cyfrowe biznesu? Wszystko tak naprawdę zależy od branży i obecnej konkurencji, ale istnieje wiele wspólnych elementów, które przedstawiamy poniżej. 

Co to jest przekształcenie cyfrowe biznesu?

Przekształcenie cyfrowe będzie wyglądać inaczej dla każdej firmy. Może być dosyć trudno wskazać definicję, która dotyczy wszystkich. Jednak ogólnie rzecz biorąc przekształcenie cyfrowe biznesu definiujemy jako integrację technologii cyfrowej we wszystkich obszarach działalności, co powoduje zasadnicze zmiany w sposobie działania firm i dostarczaniu wartości. Czasami oznacza to odejście od długotrwałych strategii biznesowych, na których zbudowano firmę na rzecz stosunkowo nowych praktyk, które wciąż są definiowane. Może to być nie do wyobrażenia, ale bez tego ciężko będzie dotrzeć do większej liczby potencjalnych Klientów.

Przekształcenie digitalowe wypełnia lukę między tym czego klienci oczekują, a tym co faktycznie oferują firmy stacjonarne. Oznacza to zupełnie inny sposób myślenia i nowy model biznesowy zawierający digitalizację zasobów oraz zwiększenie wykorzystania technologii w zakresie pracowników, klientów, dostawców, partnerów i całej firmy.

Dlaczego przekształcenie cyfrowe ma znaczenie?

Firma może podjąć decyzję o przekształceniu się w biznes online z kilku powodów. 

  • Najważniejszym z nich jest fakt, że dla wielu firm jest to poprostu kwestia przetrwania na rynku. Bez stworzenia strony czy sklepu internetowego wiele firm straci praktycznie wszystkich Klientów. W dzisiejszych czasach wszystko musi być elastyczne, szybkie i od ręki.

  • Zaawansowana analityka cyfrowa jest inwestycją numer jeden jeżeli przedsiębiorstwa planują się rozwijać i docierać trafniej do potencjalnych klientów. Obejmuje to szczególny nacisk na narzędzia do wizualizacji danych i sztucznej inteligencji. Można śledzić poruszanie się Klienta oraz badać dokładnie jego preferencje.

Poprawa jakości obsługi klienta jest kluczowym celem transformacji cyfrowej biznesu. Bezproblemowa obsługa klienta to najważniejszy czynnik wyróżniający wyniki firmy. Im mniej wymagamy od interakcji z potencjalnym klientem tym większa szansa, że nim zostanie. Strona internetowa daje zwyczajnie intymność komunikowania się przez co ludzie chętniej wysyłają zapytania i wchodzą w relację.

przyspieszyć stronę na Divi

Jak wygląda struktura przekształcenia online firmy?

Chociaż transformacja cyfrowa biznesu będzie się znacznie różnić w zależności od konkretnych branż i firm to istnieje wiele wspólnych elementów, które omówimy. Elementy transformacji cyfrowej biznesu można podzielić na trzy grupy główne:

Przekształcanie obsługi klienta:

  • Dokładniejsze zrozumienie klienta
  • Kontakt z klientem

Przekształcanie procesów operacyjnych:

  • Zwiększenie wydajności
  • Automatyzacja
  • Praca zdalna

Przekształcanie modeli biznesowych:

  • Tworzenie i odpowiednia prezentacja produktów cyfrowych
  • Globalizacja 
  • Celna strategia marketingu online

Firmy zaczęły lepiej rozumieć swoich klientów poprzez lepszą analizę segmentów rynku i mediów społecznościowych. Dodatkowo wykorzystują media społecznościowe do spersonalizowanych reklam. 

Również obsługa klienta została znacznie ulepszona dzięki technologii. Na przykład firma może korzystać z mediów społecznościowych, aby szybko odpowiadać na pytania, komentować i wchodzić w różnego rodzaju interakcje z kupującymi.

Automatyzacja pozwala firmom zmienić ukierunkowanie pracowników na bardziej strategiczne zadania. Może to pomóc w poprawie jakości i wydajności. Coraz większa liczba firm pozwala pracownikom na pracę zdalną, tym samym likwidując część kosztów. 

Firma musi zmienić sposób prowadzenia działalności, a nie tylko sposób zarządzania technologią. Niektóre firmy wprowadziły nowe produkty cyfrowe, które uzupełniają ich istniejące tym samym wykazując się znaczną elastycznością do potrzeb konsumentów.

Globalizacja szybko staje się kolejnym etapem przekształcenia cyfrowego biznesu. Firmy z rynku krajowego przechodzą na międzynarodowy. Technologia sprawiła, że ​​świat wydaje się znacznie mniejszym miejscem, które można połączyć naciskając jeden przycisk.

Ważnym elementem transformacji cyfrowej jest oczywiście technologia. Jednak często bardziej chodzi o porzucenie przestarzałego myślenia i schematów powielanych przez lata. Jeśli firmy chcą ewoluować w dzisiejszym đwiecie zmian cyfrowych muszą działać szybko. 

Jakie są kluczowe trendy przekształcenia digitalowego w 2020 roku?

Rok 2020 będzie rokiem przełomu inicjatyw cyfrowych. Firmy, które wciąż nie doceniają potrzeby zmiany formy biznesu, robią to na własne ryzyko.

Oto 6 kluczowych trendów transformacji cyfrowej w 2020 r .:

  • Szybkie przyjęcie cyfrowych modeli operacyjnych, w tym zintegrowanych zespołów wielofunkcyjnych.
  • Zarządzanie dużymi zbiorami danych i analizami.
  • Lepsze wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenie maszynowe.
  • Kontynuacja fuzji i przejęć w branży outsourcingu IT.
  • Nowe partnerstwa cyfrowe.
  • Rozszerzanie chmury publicznej.
przyspieszyć stronę na Divi

Jak rozpocząć przekształcenie cyfrowe biznesu?

Po zidentyfikowaniu kluczowych wyzwań dla firmy jesteś w stanie ocenić różne dostępne alternatywne transformacje cyfrowe. Te alternatywy mogą obejmować transformację front-end taką jak produkty i doświadczenia klientów lub transformację back-end taką jak chmura i infrastruktura IT. Poniżej znajdują się niektóre strategie, które są rozważane przez firmy poszukujące cyfrowej transformacji:

  • Przeprojektowanie produktów i usług w taki sposób, aby zawierały komponent cyfrowy.
  • Budowanie ekosystemów cyfrowych – chmury, łączność i duże zbiory danych są częścią takich ekosystemów.
  • Zbieranie danych – firmy wykorzystują dane na wiele sposobów takich jak opracowywanie nowych funkcji i ofert, aby szybciej wprowadzać trafne produkty na rynek.
  • Przekształcanie miejsc pracy i fabryk tak, aby lepiej wykorzystać najnowocześniejsze technologie, w tym zaawansowaną automatyzację, drukowanie 3D, uczenie maszynowe itp.
  • Budowanie silnej infrastruktury IT – Infrastruktura jest centralnym układem nerwowym firmy, zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym.

Przekształcenie cyfrowe biznesu może budzić wiele emocji, ale jest niezbędne. Wystarczy prześledzić działania konkurencji i zastanowić się w jaki sposób możesz wdrożyć wymienione przez nas elementy w swoim biznesie. Oto krótka wersja planu przekształcenia cyfrowego:

  • Wybierz dwie osoby w swojej firmie, które mogą być zaangażowane w transformację cyfrową.
  • Poproś każdego z nich o wybranie trzech technologii cyfrowych, które mogą pomóc firmie.
  • Zaplanuj szybkie szkolenie z wybranych przez was technologii w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
  • Zorganizuj spotkanie, aby podzielić się zdobytą wiedzą i wybrać elementy, które wdrożycie.
  • Zaplanuj krótki, tani eksperyment cyfrowy z wykorzystaniem najbardziej obiecującej technologii. 
  • Sprawdź wyniki, pamiętając, że niepowodzenie jest też cenną nauką.
  • Daj sobie i firmie 6-12 miesięcy, aby poznać nowe technologie i wypróbować je, angażując coraz więcej osób. Wkrótce większość osób zaangażowanych w ten proces stanie się ekspertami w stosowaniu nowoczesnych technologii cyfrowych w swojej branży.

Share This

Udostępnij

Podziel się linkiem ze swoimi znajomymi